Leclerc világbajnok

Íme a Forma–1 következő tíz éve egy szimuláció szerint!

A Codemasters F1-játékban először mérhetők össze a pilóták, miután a 2020-as kiadásba bekerült a versenyzők értékelése. Ez alapján a The Race megnézte, hogy 10 év alatt mi történik a pilótákkal. Ki fejlődik, ki gyengül, ki hova igazol, ki nyer? Lássuk!

Talán nem meglepő, hogy az indulásnál hatszoros világbajnok és címvédő Lewis Hamilton kapta a legmagasabb értékelést 94-gyel. Őt Max Verstappen és Valtteri Bottas követi 90-es összértékkel, majd Sebastian Vettel 89-cel.

A 2020-as F1-es mezőny mellett a tavalyi F2-es pilóták is értékelést kaptak. Ők természetesen alacsonyabb szinten kezdenek, bár négyen közülük magasabb számot kaptak, mint a királykategória játék szerinti leggyengébb láncszeme, a williamses Nicholas Latifi (63). Az F2-eseknél Jack Aitken kezdett a legerősebbként 67-es értékkel, míg a tavalyi bajnok Nyck de Vries 66-ról indult.

Max Verstappen a Ferrarihoz igazolt

A 10 szezonból álló szimuláció alatt mindenki értékelése növekedhetett vagy éppen csökkenhetett az eredmények, a menedzseri döntések és persze a kódolt algoritmus alapján. Hamilton és Verstappen egyaránt elérte a 96-os értéket – előbbi a harmadik, utóbbi a hatodik szezonban. Akkor egyébként a holland a Ferrarihoz igazolt, Hamilton pedig kezdett veszíteni skilljeiből.

Verstappen Ferrari

Max Verstappen a Ferrari szerelésében, az F1 legjobb pilótájaként

Vettel volt az egyetlen versenyző, akinek soha nem emelkedett az összértéke a 10 év alatt. A végére 86-ig „fogyott”, de a mezőny egyik legidősebb tagjaként az is meglepő, hogy egyáltalán végigvitte a tíz szezont, miközben mások visszavonultak. Elsőként, ahogy az várható volt, Kimi Räikkönen kapásból az első év végén. Őt a másik finn, Bottas követte a nyugdíjasklubba három év után.

Leclerc rosbergezett, Hubert is bekerült

A legváratlanabb visszavonuló cím birtokosa Charles Leclerc a játékban, aki rosbergezett egyet: az utolsó előtti év végén hagyta abba a versenyzést, közvetlenül azután, hogy megnyerte a világbajnokságot az AlphaTaurival. Pedig azon a ponton a harmadik legnagyobb értékkel rendelkező versenyző volt, és még nem került leszállóágba, mint a legtöbb jelenlegi F1-pilóta, köztük Verstappen is.

Minden visszavonuló helyére egy F2-es versenyző került, elsőként De Vriesnek jutott hely a nagyok között Räikkönen kiszállásával. A végéig rajta kívül Jack Aitken, Mick Schumacher, Macusita Nobuharu, Sérgio Sette Camara, Luca Ghiotto, Csou Kuan-jü és kicsit hátborzongató módon a tavaly tragikus balesetben elhunyt Anthoine Hubert is feljutott az F1-be a játékban.

Hubert F1

Sajnos a valóságban ez már nem történhet meg: Anthoine Hubert a Forma–1-ben

Közülük a legtöbben nem futottak be nagy karriert. Mindenképpen meg kell azonban említeni Macusitát, aki Bottas ülését kapta meg a Mercedesnél. A negyedik szezon végén vb-második lett, méghozzá csapattársát, Hamiltont 24 ponttal megelőzve. Mindezt annak ellenére, hogy a brit 96-os értékkel a csúcson volt, Macusita pedig csak 71-es volt.

Mick Schumacher fejlődött a legtöbbet

Az utolsó szezonban az AlphaTauri volt a domináns, amelynek színeiben Danyiil Kvjat nyerte meg a bajnokságot csapattársa, Csou előtt. A kínai úgy lett második, hogy akkor ő volt a teljes mezőny leggyengébbnek ítélt versenyzője (69), ennyire bomba volt az autó.

Aitken Sainz Leclerc

Jövőbeni F1-dobogó Aitkennel, Sainzzal és Leclerc-rel

A tíz év alatt a legtöbbet fejlődő pilóták között találjuk a 12 pontot javuló George Russellt, a nyolcat izmosodó Lando Norrist és a hetet hízó Alexander Albont. A legnagyobbat Mick Schumacher értéke ugrott, aki 60-nal kezdett, és 76-tal zárta a tíz évet, amivel Romain Grosjean szintjét érte el.