Michelisz Norbert és Báldi Gergő

Tényleg Báldi volt a legjobb Micheliszék bajnokságában?

Megvan a Hungaroring E-sport Bajnokság hivatalos végeredménye, és egyúttal az öt szimulátoros, aki folytathatja a harcot a valódi versenyzési lehetőségért. Izgalmas számadatok alapján vetettük össze a teljesítményüket.

A címben feltett kérdésért szinte pofon vág a tabella, amely egyértelmű képet mutat. Báldi Gergő 222 pontot gyűjtve magabiztosan nyerte meg a Hungaroring E-sport Bajnokságot. Az ötből négy időmérőt megnyert, a tízből négy futamgyőzelmet aratott, rajta kívül csak a második Nagy Dávid tudott egynél többször nyerni a szezonban (kétszer).

Bármennyire fölényesnek tűnt a WTCR valódi versenyzők elleni bajnokságának első helyét is behúzó Báldi sikere, vannak olyan számadatok, amelyek alapján a top 5 többi tagja felül tudta múlni a bajnokot. Sorrendben Nagy Dávid, Pinczés Ádám, Csuti Zoltán és Leitner Norbert jutott még be a legjobb ötbe, ők mennek tovább a kiválasztás következő szakaszába, a mentális és fizikai felmérésre.

Lássuk, ki hogy teljesített a top 5 versenyző közül!

Báldi nyert a legtöbbször, ő gyűjtötte a legtöbb pontot, de az elért helyezések átlaga alapján Nagy Dávid nyújtotta a leginkább kiegyensúlyozott teljesítményt. Az ő átlagos helyezése 4,1 volt, Pinczés Ádámé 4,7, Báldi Gergőé 5,2, Csuti Zoltáné 6, Leitner Norberté 7.

Muszáj hozzátenni, hogy a számok alakulásában nagy szerepet játszott a nürburgringi második futam, amelyen Báldi és Csuti is szerverhiba miatt esett ki. A top 5-ben csak ők ketten voltak kénytelenek emiatt futamot feladni a szezonban, ami értelemszerűen rontott az átlagos helyezésükön. A kiesés nélkül Báldi mutatója 3,3 lenne.

Hungaroring E-sport Bajnokság

Szombathely-Budapest távot töltött az élen Báldi

Miután négy futamot megnyert, ráadásul mind rajt-cél győzelem volt, nem meglepő, hogy Báldi Gergő töltötte a legtöbb időt az élen a Hungaroring E-sport Bajnokságban. 33 befejezett köre volt az első helyen, ami azt jelenti, hogy 223 kilométert töltött az élen. Ez hozzávetőleg a Szombathely-Budapest távolságnak felel meg.

Érdekesség, hogy Báldi után az ötödik helyezett Leitner Norbert volt a legtöbbet az első helyen 20 körrel és 93 kilométerrel. A nála eggyel több győzelmet arató Nagy Dávid 16 körön és 88 kilométeren keresztül vezette a mezőnyt. Ugyanakkor a top 5-ből Pinczés Ádám és Csuti Zoltán nemcsak futamot nem nyert, hanem az első helyen sem állt.

A futamokon Nagy és Pinczés iparkodott a legjobban

Az időmérők nagy Báldi-fölényt hoztak, de a futamokon nem ő, hanem Nagy Dávid futotta meg a leggyorsabb köröket. A tízből hatszor az ő nevéhez fűződött a referenciaidő, miközben a top 5-ből Csuti Zoltán és Leitner Norbert egyszer-egyszer volt a leggyorsabb, Báldi és Pinczés egyszer sem.

Egy másik mutató szerint viszont éppen Pinczés Ádám volt az, aki a legtöbbet javított a versenyeken. Ha a pilóták rajtpozícióiból kivonjuk a futam végi helyezéseiket, akkor megkapjuk, hány helyezést javítottak vagy rontottak a szezon alatt. Ebben Pinczés volt a legjobb, aki összesen 20 pozíciót lépett előre a futamokon.

Utána a leggyorsabb köröket futószalagon gyártó Nagy következett tíz nyert helyezéssel. Pluszban volt még Báldi, aki négy futamon eleve nem javíthatott, hiszen az első helyről rajtolt – neki egy pozíciót sikerült nyernie a rajthelyeihez képest. Csuti Zoltán nullára hozta ki a szezont, Leitner Norbert viszont tíz helyet veszített a versenyeken.

Következik a mentális és fizikai felmérés, amelyen Michelisz Norbert, a M1RA és a Fit4Race szakmai vezetésével választják ki ötük közül a végső győztest. Azt, aki 2021-ben teljes szezonra szóló valódi versenyzési lehetőséghez jut.