A „rossz fiú”, aki legyőzte Kiss Norbit és Nagy Danit is

Olyan volt a Nemzeti Sim Ligában, mint Stig a Top Gearben. Soha nem mutatta meg magát, nem adott interjút, szinte semmit nem lehetett tudni róla. Csak azt, hogy agresszív és piszkosul gyors. Annyira, hogy Kiss Norbertet és Nagy Dánielt is legyőzve megszerezte a bajnoki címet. Mi most lerántjuk a leplet „Stigről”. Tóth Dávid, #mutikivagy!

Heves indulatokkal ért véget az iRacingben futó Nemzeti Sim Liga. A hat fordulóból álló bajnokság különlegessége az volt, hogy két ismert autóversenyző, a komoly szimulátoros tapasztalattal rendelkező kétszeres kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert és a WTCR-dobogós Nagy Dániel is ott volt a rajtrácson.

Végül azonban ellopta előlük a bajnoki címet a teljesen ismeretlen Tóth Dávid, aki ellentmondásos szereplője volt a szezonnak.

Az elejétől látszott, hogy elképesztően gyors, ám több véleményes előzés is fűződött a nevéhez. Jellemző volt, hogy a bajnokság hivatalos végeredményére is napokat kellett várni. Dávidnak az utolsó futamon meg kellett előznie Kiss Norbit a bajnoki címért, és ezt egy olyan manőverrel tette meg, amit sokan szabálytalan bevetődésnek tartottak, ami során össze is ért a két autó. Végül a felügyelők nem büntették meg az eset miatt, így hivatalosan is bajnok lett.

Fernando Alonso és a ralirajongó keresztanya hatása

„Kicsit erősnek tartottam azokat a véleményeket a szezonzáró után, hogy félni kellene tőlem. Ha elindulok egy versenyen, akkor nyerni akarok. Ha látom a lehetőséget, megpróbálom az előzést. Talán agresszív vagyok, de nem gondolom, hogy a Nemzeti Sim Ligában átléptem volna a határokat” – árulta el a Simvonalnak Tóth Dávid.

„A Kiss Norbi elleni előzést is kielemeztem a futam után, és meg tudtam védeni magam a felügyelői meghallgatáson. A bajnoki címért mentem, muszáj volt előznöm, persze, hogy megpróbáltam, hiszen ezért voltam ott a pályán.”

„Általában nyugodt vagyok, nem szoktam ráfeszülni a versenyekre. De amikor azt látom, hogy nem én vagyok az első, mindent beleadok, olyan erős a késztetés bennem, hogy a legjobb akarok lenni.”

Nemzeti Sim Liga végeredmény

A Nemzeti Sim Liga hivatalos végeredménye: a dobogón Kiss Norbival, Nagy Danival és a tetején Tóth “Stig” Dáviddal

A 24 éves nyergesújfalui versenyző sikere azért is figyelemre méltó, mert csak tavaly kezdett el komolyabban szimulátorozni. Az első kormányát ugyan már 2012-ben megvette, de sokáig csak szórakozásból, a barátaival játszott teljesen rendszertelenül rFactor1-ben.

„Az autóversenyzés gyerekkorom óta vonzott. A Forma–1-ben 2005 környékén Fernando Alonso lett a kedvencem, akit pont a bevállalós stílusa miatt kedveltem meg.”

“Egyébként a keresztanyám fertőzött meg a motorsport szeretetével. Ő már a ’90-es évek óta járta a raliversenyeket, és egy idő után engem is elcsábított. Bejártuk az országot, voltunk Miskolcon, Egerben, Szombathelyen, Székesfehérváron, szinte mindenhol, ami nagy élmény volt.”

„Először azért próbáltam ki a szimulátorozást, mert volt egy alapvető érdeklődésem az autóversenyzés iránt, és kíváncsi voltam, mire vagyok képes. De akkor még nem volt olyan erős a motivációm, hogy rendesen készüljek versenyekre.”

A Tassi Attilával kialakuló jó kapcsolat is lelkesítette

Élte az iskolások szokványos életét. Egyetemre ment, gazdaságinformatikusnak tanult tovább, mert érdekelte a programozás és a logisztika. A szimulátort pedig főként csak nyaranta vette elő, helyette sokszor kikapcsolódásként is inkább Counter-Strike-ozott. Aztán 2019-ben jött a fordulat.

„A VSR szervezett egy pénzdíjas bajnokságot, ami felkeltette az érdeklődésemet. Szeretem, ha komoly tétre megy a küzdelem. Assetto Corsában mentünk, két kategóriában is indultam. Az Audi TT Cupos kiírásban második lettem, a Formula Seriest pedig megnyertem.”

Abban az időben elővette az iRacinget is, amelyet először 2014-ben próbált ki, de túl drágának tartotta. Két hónapra előfizetett rá, aztán abbahagyta. Tavaly viszont praktikus okokból „leporolta”, és a játékon keresztül összeismerkedett a WTCR-pilótával, Tassi Attilával, akitől új lendületet kapott.

Tóth Dávid Daytonában

Tóth Dávid az iRacingben korábban már jól kiismert Audival versenyzett a Nemzeti Sim Ligában

„Megjött a kedvem a versenyzéshez, de nem akartam lekötni magam annyira, hogy egy hosszú heteken át tartó bajnokságban induljak, amelyben minden adott napon ott kell ülnöm a gép előtt. Akkor akartam versenyezni, amikor nekem jó volt, erre pedig iRacingben volt lehetőség, amiben óránként indulnak a különböző versenyek.”

„GT3-autókkal mentem, és jóba lettem Roós Andrással, aki meghívott a baráti társaságába. Először nem is akartam menni kívülállóként, de újra rám írt, hogy nézzek be a chatcsoportba. Beléptem, és ott volt Tassi Attila is. Jóba lettünk, és nagyon motiváló volt, hogy vele versenyezhetek, hiszen tudom, hogy nagyon bírja az iRacinget.”

Egyre jobban érdekli, mire menne a valóságban

Mondhatni, az idén induló Nemzeti Sim Liga a lehető legjobbkor jött neki, hiszen addigra már gyakorlatot szerzett iRacingben, jól ismerte az autókat és a pályákat is. A bajnoki cím megszerzésével egy Suzuki versenyautóval való tesztvezetést is nyert.

„Jogosítványom van, de versenyautót még nem vezettem. Nem mondom, hogy kifejezett célom volt a szimulátorozással, hogy autóversenyzői karrierbe kezdjek.”

“Egyszerűen csak próbára akartam tenni magam. De most már egyre jobban izgatja a fantáziámat, hogy a valóságban is vezethetek, alig várom a tesztet!”

A Nemzeti Sim Ligával párhuzamosan a Michelisz Norbert szakmai vezetésével zajló Hungaroring E-sport Bajnokságban is részt vesz, amelynek teljes szezonra szóló valódi versenyzési lehetőség a fődíja. Egy fordulóval a vége előtt Tóth Dávid ott is harcban van azért, hogy a top 5-ben végezzen, akikből kiválasztják majd a legalkalmasabbat.

Tóth Dávid szimulátoron

És akkor lehull a lepel “Stigről”: Tóth Dávid a Simvonalnak megmutatta, hol szimulátorozik

„RaceRoomban nem volt sok tapasztalatom korábban, lényegében csak a Hungaroring E-sport Bajnokság miatt kezdtem el komolyan foglalkozni vele. A legnagyobb különbség a játékok között, amit meg kell szokni, az a kormány erővisszacsatolása. Ez iRacingben nagyon jó, de RaceRoomban sem rossz, ha kitapasztalod az ideális beállítást.”

Kértük Dávidot, hogy mutassa meg a felszerelését, de csak legyintett, hogy „eléggé sufnimegoldás”. Logitech G27-kormányt használ, amihez külön vett Fanatec V3 pedálszettet. Nincs azonban ülésváza, ezért úgy oldja meg a pedálok stabilizálását, hogy rátette egy szőnyegre, és még egy szőnyeggel hátulról kitámasztotta, a görgős székét pedig lefékezte.

Amikor ezt elmesélte, akkor éreztük, hogy szimbolikusan lekerült a sisak „Stigről”.