Tassi Attila Malajziában

Tassi bekerült Verstappenék zárt chatcsoportjába

Magyar futamgyőzelemmel indult a WTCR Esports valódi pilótáknak kiírt virtuális bajnoksága. Tassi Attilát kérdeztük a sikeréről, aztán kiderült, hogy a járványidőszakban bekerült Max Verstappen és Lando Norris privát szimulátoros WhatsApp-csoportjába is.

Valahogy úgy kell születésnapot ünnepelni, ahogyan Tassi Attila tette vasárnap. Akkor lett 21 éves, és aznap volt a WTCR Esports valódi pilótáknak kiírt bajnokságának premierje, mely a Honda magyarjának futamgyőzelmét hozta.

A fordított rajtrácsos versenyen nyílt lehetősége a sikerre, hiszen azon a második helyről rajtolt Thed Björk mellől, akit már az első körben megelőzött. Onnan pedig már nem engedte ki a kezéből a győzelmet, noha az időmérőt megnyerő Mikel Azcona szorongatta a végére.

A valóságban is elfogadná az eredményt

„Jól sikerült a rajtom, de ott még nem tudtam megelőzni Björköt, csak kicsit később. Utána az volt a célom, hogy kiépítsem a biztos előnyt. Azcona viszont felért rám, örülök, hogy féken tudtam tartani. Nem lenne rossz a valóságban is hasonló eredménnyel kezdeni a szezont” – fogalmazott Tassi Attila.

Szeptemberben az igazi WTCR is a Salzburgringen rajtol majd, de addig a hat fordulóból álló virtuális szezon jelenti a kihívást. Nem azért komoly a mezőny, mert többek közt a valóságból jól ismert világbajnokok alkotják, hanem azért, mert szimulátoron is erős versenyzők vannak a pályán.

Michelisz Norberttel múlt héten beszélgettünk az új virtuális sorozatról. Ő a salzburgringi első futamon harmadik lett, de már előre felhívta a figyelmet a profi szimulátorosokkal is versenyképes Esteban Guerrierire, valamint a sokat edző Azconára és Yann Ehrlacher-ra. Azért értékes Tassi győzelme, mert az online világban is versenyképes riválisok között aratta.

Tassit a RaceRoom sokszor felbosszantja

„Tudom, hogy többen sokat gyakorolnak, én viszont csak pár órát készülök a versenyek előtt. Nem tudok elvárásokról a Honda részéről, de örülök, hogy így is sikerült nyernem, mert mégiscsak egy verseny. Szeretnék jól szerepelni” – árulta el Tassi.

Adja magát a kérdés, hogy miért nem gyakorol többet, ha a riválisok ezt megteszik. Ennek oka maga a szoftver. Az egyébként sokat szimulátorozó versenyző nem rajong a WTCR hivatalos játékáért, a RaceRoomért.

Tassi Attila a Honda gyári pilótája a WTCR-ben

„Lehet, hogy ez csak az én hülyeségem, de nem kedvelem a RaceRoomot. Hamar felmegy bennem a pumpa, amikor azt látom, hogy mennyire távoli az autó viselkedése, a játék fizikája a valóságtól” – indokolt Attila.

„Az olyan alapvető dolgok, mint a fékezés és a gázadás sem reális, így az apróságokról nem is érdemes beszélni. Az elmúlt négy-öt évben iRacingen szimulátoroztam, amit sokkal közelebb érzek a valósághoz.”

„Mivel a két játékban máshogyan kell vezetni az autókat, egyszerűen nem akarom lerombolni az érzést, ami az iRacingben már kialakult, azzal, hogy túl sokat használom a RaceRoomot. Nekem az a fontos, hogy a valódi versenyzésre készüljek, amihez nekem jobb a valósághűbb szoftver.”

Tartotta a lépést Verstappennel és Norrisszal

A járványidőszakban elmaradó versenyeket Tassi Attila is szimulátorozással pótolja. Az elmúlt hónapokban nagyjából dupla annyi időt töltött a virtuális versenyzéssel, mint korábban.

„Volt olyan hét, amikor egyáltalán nem mentem, de ha otthon vagyok egész nap, akár 8-10 órát is a gép előtt töltök. Ebből mondjuk csak 4-5 óra, ami igazán komoly munka, a maradék szórakozás a haverokkal.”

Izgalmas sztori, hogy a koronavírus mennyire összehozta a világ autóversenyzőit. Tassi Attila is bekerült Max Verstappen és Lando Norris kb. 100 fős, privát WhatsApp-csoportjába, melyen keresztül a zárt szerveres versenyeiket szervezték.

Tassi Attila otthon is sokat gyakorol

„Engem Nicky Catsburg hívott meg, akivel tavaly jóba lettem a WTCR-ben. Ebből a WhatsApp-csoportból indult ki a Team Redline-os szimulátorbajnokság, amit Verstappen nyert meg. Voltak zárt versenyek is, amelyeken néhányszor én is indultam.”

„Az összesen azért nem tudtam, mert általában éjfél és éjjel egy körül rendezték őket a különböző időzónák miatt, én pedig a WTCR tavalyi malajziai szezonzárója óta tartom a szigorú napirendemet. Emiatt korán fekszem, este 10-11 körül.”

„Nem mindig jött ki jól a lépés, volt, hogy az ág is húzott ezeken a versenyeken. De olyan is előfordult, hogy tartani tudtam a tempót Norrisszal, Verstappentől pedig egy-két tizedre voltam. Jó érzés volt, hiszen ők szimulátoron is nagyon erősek.”

Nem szabad túlzásba vinni a szimulátorozást

Tassi azok közé az autóversenyzők közé tartozik, akik szerint kifejezetten fontos a szimulátorozás a versenymentes időszakban.

„Túlzásba sem szabad vinni, mert a szimulátor elvihet olyan irányba, ami a valóságban nem működik. De nagyon fontos az éberség megőrzésében, a koncentráció javításában. Például ezért indulok 40-60 perces versenyeken, mert fitten tart.”