Boldizs Bence a Zengő Motorsport Cuprájával a WTCR-be készül

Szakács, „szimulátoros” és hamarosan WTCR-pilóta – a Boldizs-sztori

Szimulátoros tehetségkutatókon keresztül jutott el a valódi autóversenyzésig, mégsem tartja magát igazi szimulátorosnak. Nemrég bejelentették, hogy idén Michelisz Norberttel és a WTCR többi klasszisával egy pályán versenyezhet a Zengő Motorsport színeiben. Boldizs Bence, #mutikivagy!

Ha rutinosabb vagyok, egy jól átsütött steak mellett is készülhetett volna az interjú. Boldizs Bence 23 éves, tősgyökeres budapesti, autóversenyző – és amúgy vendéglátós. Ilyen szakközépiskolába járt, egy két éves szakirányú képzést is elvégzett, nyaranta pedig a Dunán, egy hajón dolgozott szakácsként. És a steak a kedvence.

„Eltartott egy ideig, mire kitapasztaltam, hogy lesz tökéletes átsütve, de egy jó steakre bármikor vevő vagyok” – jegyezte meg Bence. Ezek után el tudjuk képzelni, hogy befogják majd a konyhában a Zengő Motorsportnál szeptember második hétvégéjén, hogy így ünnepelje meg a salzburgringi debütálását a WTCR-ben a csapattal.

Három hónapja csak nevetett volna, ha ezt jósolják

Merthogy Boldizs Bence ott lesz a rajtrácson egy 360 lóerős Cuprával a túraautó-világkupa idei első fordulójában és aztán a hat versenyhétvégéből álló teljes szezonban. Megküzdhet a világ legjobbjaival, a címvédő Michelisz Norberttel, a legendás világbajnokokkal, mint Gabriele Tarquini és Yvan Muller, vagy éppen a Forma–1-ben dobogóra álló Tiago Monteiróval.

Boldizs Bence a Zengő Motorsport Cuprájával a WTCR-be készül

Boldizs Bence a Zengő Motorsport Cuprájával a WTCR-be készül

„Ha három hónapja valaki azt jósolja, hogy idén a WTCR-ben versenyzem, valószínűleg kinevetem, és azt mondom, ja, bárcsak úgy lenne…” – fogalmazott Bence, akinek nagy ugrás lesz átülni a bivalyerős TCR-autóba, hiszen eddig egy 100 lóerős Suzukival versenyzett.

Persze 2014-ben óriási élmény volt neki, amikor először beülhetett az 1.3-as Swiftbe. Egy tehetségkutatóra jelentkezett, amely három fordulóból állt. Az első offline szimulátoros selejtező volt Budapesten. Néhány kört kellett menni a Hungaroringen, és a legjobb időt teljesítők továbbjutottak. Gokarton szintén időmérővel szűrték tovább a jelölteket, és a top három kapott lehetőséget egy tesztre a Suzuki versenyautóval.

Később Assetto Corsában kellett bizonyítania újra

„A teszt végén engem választottak ki, és fődíj egy versenyhétvége volt az RCM Cupban a Hungaroringen. Sosem felejtem el azt a napot” – emlékezett vissza Bence, aki az első futamon váltóhiba miatt a boxból sem tudott kigurulni, a második és a harmadik versenyen viszont második lett a kategóriájában, ugyanis 1.3-as Suzukit vezethetett az 1.6-osok között.

„Olyan meghatározó élmény volt ez a verseny, hogy akkor tudatosult bennem, én ezt akarom csinálni, semmi mást nem élveznék ennyire.”

Csakhogy az anyagi háttér hiánya miatt a folytatásra nem volt lehetősége. Aztán jött egy újabb szimulátoros tehetségkutató 2015-ben. Ez a B3 Racing szervezésében zajlott, és itt Assetto Corsában online selejtezőt tartottak. Boldizs bekerült a legjobb 30-ba, így részt vehetett a még mindig online bajnokságban.

„Jól szerepeltem, de arra nem számítottam, hogy szinte rögtön az utolsó verseny után megcsörren majd a telefonom. Este nyolc-kilenc volt már, és Bári Dávid hívott, hogy kiválasztottak a személyes felmérőre.”

2015-ben könnyen véget érhetett volna a pályafutása

Bence valódi versenyautóban érzi otthon magát igazán

Bence valódi versenyautóban érzi otthon magát igazán

A top 10 lehetőséget kapott egy 1.5-ös kupás Suzukival a Hungaroringen. A nap felénél öt versenyzőtől elbúcsúztak, és délután a legjobb öt már beállításvariációkkal tesztelhetett tovább. Végül Boldizs is bekerült a legjobb háromba az azóta a szimulátoros sikereket halmozó Báldi Gergő és a WTCR-t is megjárt Szabó Zsolt mellett.

„Egy teljes szezonra szóló lehetőséget kaptam az RCM Cupban, amelyben túlzás nélkül a legerősebb suzukis mezőny jött össze 2015-ben. Nagy Dani, Nagy Norbi, Tassi Attila és Niels Langeveld azóta már a WTCR-ben is versenyzett” – sorolta Bence.

„Nekem elég balszerencsés szezonom volt, és az év végén könnyen véget érhetett volna a pályafutásom. 2016-ban nem sokkal a szezonrajt előtt kaptam a hírt, hogy csapat nélkül maradtam. Akkor György Gábor és a George Racing Team dobott mentőövet, amiért örökre hálás leszek.”

A slovakiaringi szezonnyitót kihagyta, de utána olyan jól szerepelt, hogy így is második lett a bajnoki címet megszerző Báldi mögött. Ezután egészen mostanáig a George Racing Teamben versenyzett, az elmúlt két évben már hegyi versenyeken és ralikrosszban.

A szimulátor csak szórakozás volt, valójában gokartozott

Akárhogy is nézzük, Boldizs Bence mostanra a WTCR-ig érő autóversenyzői pályafutása onnan indult, hogy szimulátoron kellett bizonyítania.

„Nekem akkoriban a szimulátorozás inkább csak szórakozás volt. Valójában gokartoztam előtte. Három évesen ültem először gokartban, akkor még apu ölében, de egyből meg is fertőződtem vele. Kicsit később már nyaggattam, hogy vigyen el újra és újra” – emlékezett vissza.

Gyerekként gokarton aratta az első sikereit Boldizs Bence

Gyerekként gokartban aratta az első sikereit Boldizs Bence

2009-ben, 11 évesen már az országos amatőr gokartbajnokságban indult. Ő volt a legfiatalabb a felnőttek között, a negyedik évében harmadik lett összetettben. Mivel nem volt meg a háttér a profikhoz való továbblépéshez, maradt a szimulátorozás.

„A haverokkal Race 07-ben szórakoztunk. Aztán ezt egy idő után felváltotta a RaceRoom, ami az utóbbi években a túraautózás fő online platformja. Nekem viszont nem jött be, súlytalannak éreztem benne az autókat az Assetto Corsához képest, így maradtam annál.”

Napi két-három órát gyakorol szimulátoron

Tegyük hozzá, az Assetto Corsás tapasztalat jól jött neki, hiszen a B3 Racing tehetségkutatója is ezt a szoftvert vetette be, valamint a most zajló TCR Europe virtuális bajnokságban is ennek a játéknak a modját használják. Itt Boldizs már a Zengő színeiben jól szerepel – a Hungaroringen aratott futamgyőzelme után a második helyen áll a bajnokságban.

„Igazából a TCR Europe Sim Racing miatt kezdtem el komolyabban szimulátorozni. Nagyon jól lehet pályát tanulni vele, amire a WTCR miatt szükségem is lesz, hiszen csak a Hungaroringen és a Slovakiaringen mentem korábban. A féktávok, az ívek, a ritmus ugyanaz szimulátoron is, mint a valóságban.”

„Sokszor olvasom, hogy vannak, akik napi 8-9 órát gyakorolnak. Én is próbáltam, de egy idő után már rosszabb időket mentem, mint az elején. Azt vettem észre, hogy nekem 2-3 óra hatékony egyben, annyi ideig tudok fejlődni, utána már felesleges erőltetni.”

Egyszerű, asztalra felszerelhető alapkormánnyal játszik

„Mostanában kipróbáltam az iRacinget is, ami nagyon bejött. Ha véget ér a TCR Europe-os kihívás, lehet, hogy jobban elmélyedek benne, mert az utóbbi pár hét tapasztalata alapján osztom sokak véleményét, hogy az a legjobb szimulátor.”

Komoly felszerelése ugyanakkor továbbra sincsen: sem ülésváz, sem három monitoros osztott képernyő. Egy asztalra felcsavarozható Logitech G25-kormányt használ, aminek azóta már kijött a G27-es és a G29-es utódja is.

Kupák egész sora és az asztalra szerelhető szimulátor - itt gyakorol Boldizs Bence

Kupák egész sora és az asztalra szerelhető szimulátor – itt gyakorol Boldizs Bence

„Ugyanezt a kormányt használtam a B3 Racingos tehetségkutatón is öt évvel ezelőtt. Ajándékba kaptam a gokartos eredményeim után. Durva belegondolni, hová jutottam vele. Tavaly novemberben a nyíregyházi rali Európa-bajnoki futamra utaztam a barátnőmmel, amikor felhívott Zengő Zoli, hogy lenne-e kedvem kipróbálni a Cuprájukat a Hungaroringen, ma pedig már a WTCR-re készülök…”

A szerelősrácok meg a steak a la Boldizsra a Salzburgringen.