Bereznay Dánielnek a Forma-1, mint bajnokság a fontos, nem a szoftver

A Forma-1 élethűbb szimulátort vethet be, Bereznay áll elébe

Charles Leclerc és a többi Forma-1-es pilóta e-sportos szerepvállalása felnagyította a Codemasters játékának hiányosságait. Az F1-nél már gondolkodnak egy komolyabb szimulátor fejlesztésén a jelenlegi mellett. Megkérdeztük Bereznay Dánielt, mit szól az ezzel kapcsolatos hírekhez.

Érdekes nyilatkozatot tett a Forma–1 e-sport és digitális üzletágának igazgatója, Julian Tan. Arról beszélt a Black Mook Motorsport Esports and Gaming webináriumán, hogy az F1-nek hosszútávon elemi érdeke egy olyan élethű szimulátor beszerzése, mint a NASCAR iRacingben futó játéka.

A globális motorsport csúcsbajnoksága sok kritikát kap azért, mert a Codemasters által fejlesztett, jelenlegi egyetlen hivatalos licencet birtokló F1-es szoftver sokak szerint közelebb áll az arcade játékokhoz, mint a vérbeli szimulátorokhoz.

Norris: ennek köze sincs az igazi autókhoz

„Az oka, hogy Max (Verstappen) nem játszik vele, hogy köze sincsen az igazi autóhoz. Az iRacing már inkább hasonlít rá. Ajánlanám-e a hivatalos F1-es játékot komoly versenyzőknek? Nem, használják az iRacinget vagy az rFactort” – jelentette ki a McLaren pilótája, Lando Norris korábban.

Jelenet a Codemasters Forma-1-es játékából

Julian Tan az arcade játékokhoz közelítő irányvonalat tudatos stratégia részeként jellemezte, és hangsúlyozta, hogy elégedettek a Codemasters munkájával. Ugyanakkor az utóbbi három hónap eseményei és a valódi Forma-1-es pilóták e-sportos szerepvállalása rámutatott arra, hogy a Forma-1-ben is egyre nagyobb az igény egy élethű szimulátor fejlesztésére.

„Amikor az e-sportról beszélünk, akkor nekünk a hozzáférhetőség a legfontosabb szempont. Az a célunk, hogy leromboljuk a határokat és tömegek számára tegyük elérhetővé a versenyzést. Azt gondolom, hogy a Codemasters játéka ebből a szempontból lenyűgözően teljesít, hiszen úgy ad autentikus élményt, hogy közben nem bonyolítja túl a követelményeket. Ez biztosítja az elérhetőséget, ami jó dolog” – magyarázta Julian Tan.

Az F1-nek szüksége lesz egy élethű szimulátorra

„Hiszem, hogy a szimulátorok elképesztően fontosak lesznek, és amikor arra gondolunk, hogy ebben a térben a Forma-1-nek milyen céljai vannak, akkor több szintről kell beszélnünk. Az elérhetőség mellett vannak más céljaink is, hiszen a jövőben egyre jobban elmosódhat a határvonal a virtuális és a valódi versenyzés között. Az ezzel kapcsolatos céljainkban egy élethű szimuláción alapuló játék biztosan sokat segítene” – fogalmazott a digitális igazgató.

Az F1 jelenlegi, Codemasters-játékot használó e-sportbajnokságának egyik legnagyobb sztárja Bereznay Dániel, aki az Alfa Romeo szerződtetett versenyzője. Kíváncsiak voltunk a véleményére Tan mondataival kapcsolatban.

Hosszú távon az ő karrierjét is befolyásolhatja, ha Forma-1 komolyabb alapokra helyezi a profi e-sportbajnokságát.

„El tudom képzelni, hogy készül majd egy Forma-1 által licencelt komoly szimulátor, de nem hiszem, hogy erre a következő egy-két évben sor kerül. Az utóbbi időben a valódi pilóták megjelenése nagyította fel ezt a kérdést, de ők amilyen gyorsan feltűntek a szimulátoros világban, ugyanolyan hirtelen fel is szívódnak majd, mihelyt beindul a motorsportélet. Idejük sem lesz rá, hiszen elég sűrű versenynaptár vár rájuk az év második felében” – fogalmazott Bereznay Dániel.

Bereznay Dániel jól szerepel az F1 Codemasters-féle játékában

„Maga a kihívás, amivel egy új szimulátor járna, nem ijeszt meg. A Codemasters F1-es játéka is évről évre annyit változik, hogy szinte mindig újra kell tanulni játszani vele. Épp a napokban volt időm először többet gyakorolni az új F1 2020-szal, amiben vannak dolgok, amik élethűek lettek, mások meg kevésbé, mint az előző verzióban. A fejlesztőcsapat minden évben elmozdul valamilyen irányba, emiatt változik sokat a játék szemben az iRacinggel vagy az rFactor2-vel, amik már annyira valóságközelik, hogy nincs szükség drasztikus módosításokra.”

A Forma-1, mint bajnokság a fontos, nem a szoftver

Az F1 e-sportbajnokságának tavalyi harmadik, tavalyelőtti második helyezettje a Codemasterst ért sok kritika ellenére elégedett a jelenlegi körülményekkel. Neki ugyanis nem a szoftver a lényeg, hanem az egyenlő esélyek.

„Versenyzőként fontos, hogy az alapdolgok, mint a gumikopás, a hőmérsékletváltozás, az energiavisszanyerő-rendszer vagy a szélárnyék hatása az egyenesekben működjön a játékban, és ezek a Codemastersnél is mind adva vannak. Persze mindig lehetne még több és még bonyolultabb… Nekem azonban a legfontosabb, hogy a körülmények mindenki számára azonosak legyenek.”

„Akár Mario Karttal is játszhatnánk! Talán a vezetési élmény nem lenne annyira élvezetes, de ott is eldőlne, hogy ki tett bele több munkát” – hozott példát Bereznay.

„Én azért versenyzem a Forma-1 e-sportbajnokságában, mert ennek van a legnagyobb értéke, itt kell 100 ezer embert magam mögé utasítanom, hogy ott lehessek a mezőnyben és itt versenyezhetek egy Forma-1-es csapat alkalmazottjaként. Nekem nem a Codemasters, mint program a lényeg, hanem az F1, mint bajnokság a presztízse miatt. Ez a csúcs, ami miatt itt akarok versenyezni, és ez így lesz akkor is, ha esetleg egy másik szoftverre váltanak.”