Nagy Dani a győzelemért előz a Nemzeti Sim Ligában

Ezzel a trükkel győzött Nagy Dani a legendás daytonai körön

Szombat este rendezték az iRacinget használó Nemzeti Sim Liga harmadik fordulóját, amelynek első futamát Nagy Dániel bravúros előzéssel nyerte meg a legendás Daytona International Speedwayen. Elmagyarázta a győzelmet érő trükkjét, amelyet meg is mutatunk.

A Nemzeti Sim Liga a NASCAR kultikus helyszíne, a Daytona 500 pályáján rendezte meg a harmadik fordulóját éjszakai futamokkal. Az első versenyen kis túlzással célfotó kellett, hiszen Nagy Dániel mindössze 31 ezreddel előzte meg a másodikként befutó Tóth Dávidot.

Az időmérőn Tóth volt a leggyorsabb, akit a szintén Audi R8 LMS-t vezető Nagy követett. A húszperces futamon szoros csatát vívtak, ám a csattanó a legvégére maradt. A valóságban WTCR-dobogós és TCR Europe-futamgyőztes Nagy kevesebb mint egy perccel a vége előtt előzte meg az addig hibátlanul védekező Tóthot.

Kétszer-háromszor a falban is végezhették volna

„Végig nagyon izgalmas csata volt, többször is összeértünk Dáviddal. Volt két-három alkalom, amikor mindketten könnyen a falban végezhettük volna. Arra játszottam, hogy az utolsó körben megpróbáljak aláfordulni Dávidnak. Nagyon necces volt, néhány milliméteren múlt, de fair módon védekezett, amit köszönök neki” – értékelt a daytonai forduló végén Nagy Dániel.

Az előzése váratlan manőver eredménye volt, amivel sikerült meglepnie Tóthot. Úgy tűnt, hogy a külső íven próbálja körbeautózni riválisát, de hirtelen átvágott a belső ívre mellé, ahol elfordult előtte.

 

“Folyamatosan monitoroztam a lehetőségeket. Ezen a pályán ha egy másodpercen belül vagy, szélárnyékban utol tudod érni az előtted lévőt. Dávid azonban tapasztalt versenyző, keveset hibázik, úgyhogy tudtam, a külső ívről nem lehet körbeautózni.”

“Három körrel a vége előtt kezdtem felépíteni az előzést. Akkor még csak gondolkodtam, nézegettem, hogy jön ki a szélárnyék. Aztán rájöttem egy trükkre.”

“Az utolsó ovális kanyarban feljebb helyezkedve kiléptem a szélárnyékból. Ezzel ugyan sebességet vesztettem, kicsit nőtt a távolság, viszont ahogy visszavágtam belülre, nagyobb lendületet kaptam, hiszen a lejtőn lefelé érkeztem, és mivel már nem voltam túl közel Dávidhoz, volt terem kihasználni az újra erősödő szélányékot is.”

Kiss Norbert is dobogón a kigyorsításoknál lassabb Ferrarival

Nagy Dániel így szerezte meg a győzelmet az első futamon, majd a fordított rajtrácsos versenyen a tizedik helyről rajtolva is odaért a dobogó harmadik fokára. Ezzel 99 ponttal harmadik az összetettben Tóth Dávid és a kétszeres kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert mögött.

A Ferrari 488 GT3 kigyorsításoknál meglévő tempóhátrányát ezúttal megérző Kiss egyébként az időmérős hetedik helye után harmadik és negyedik lett a daytonai futamokon. Tóthot a 40 perces második versenyen is másodikként intették le, akkor Leitner Norbert mögött.