Báldi Gergő all round szimulátoros szeretne lenni

Báldi igazi díja a sztori, amit a leendő fiainak, lányainak tartogat

Báldi Gergő legyőzte a valódi túraautó-versenyzőket is, és a WTCR Esports előszezonjának bajnoka lett. Több mint 14 ezer indulóval szemben szerezte meg a címet és a vele járó Tag Heuer-órát. Az igazi nyereménye azonban nem a drága ajándék. Interjú a bajnokkal.

Egy nem tervezett bajnokságot nyertél meg, hiszen a WTCR Esport előszezonját a valódi versenyek pandémia miatti elmaradása miatt rendezték meg. Mit szóltál, amikor először hallottál a lehetőségről?

Talán meglepő, de ha őszinte akarok lenni, nem örültem felhőtlenül. Szerettem volna nagyobb szünetet tartani a tavalyi WTCR Esports-idény után, mert elég megterhelő volt az online szezon és a malajziai offline döntő is. Más bajnokságokat terveztem erre az időszakra, de mivel a WTCR a fő profilom, hirtelen ez került a prioritási lista csúcsára. Utólag egyáltalán nem bánom, hogy így alakult, mert hamar lehetőséget kaptam, hogy bebizonyítsam főleg magamnak, de akár másoknak is, hogy a malajziai eset csak egy kisiklás volt, és még mindig tudok nagy győzelmekért harcolni.

Megviselte a tavalyi offline döntő Malajziában

Decemberben a WTCR Esports 2019-es online bajnokaként utaztál a malajziai offline döntőre. Ott váltóhibás lett a szimulátorod, amivel elszálltak az esélyeid. Technikai sport, benne van a pakliban, mégis ennyire beléd égett, hogy azt érezted, bizonyítanod kell miatta?

Igen, nagyon megviseltek a történtek. Azt éreztem, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, a legjobbat nyújtottam, de mégsem jött az eredmény, és ez elkeserített. Ha most visszagondolok, akkor sem tudok mondani semmit, amit másképpen kellett volna csinálnom, mégis tehetetlen voltam abban a szituációban. A verseny után hajnali négy-ötig elaludni sem bírtam, pedig tudtam, hogy reggel korán kelünk, mert mentünk szurkolni Michelisz Norbinak, aki a WTCR bajnoki címéért küzdött. Egyszerűen csak rágódtam azon, hogy miért alakultak így a dolgok, és ez még hosszú időre nyomot hagyott bennem. A mostani győzelem viszont újra megadta a kellő sikerélményt.

Báldi Gergő Michelisz Norberttel is együtt készült

2019 decemberében nemcsak Michelisz Norbert WTCR-es szezonzárójára került sor Malajziában, hanem Báldi Gergő offline döntőjére is a WTCR Esportsban – Kép: Florent Gooden / DPPI

Az is célja volt a járvány miatt kihirdetett, négy fordulóból álló online idénynek, hogy tűzben tartsák a valódi versenyzőket. Mekkora pluszt adott, hogy túraautós sztárok is voltak a rajtrácson?

Először azt gondoltam, hogy nem fognak nagyon ráfeküdni a szimulátorozásra, de néhányan eléggé elhivatottak voltak. Például a Slovakiaring előtt együtt gyakoroltunk Michelisz Norbival, és láttam, hogy milyen gyors volt egyetlen alkalom után, ami egyből más megvilágításba helyezte a dolgokat. Tetszett, hogy a világ legjobb túraautósaival versenyezhettünk, ami szerintem mindenkinek óriási élmény volt, aki a részese lehetett.

A Guerrieri elleni csata megér majd egy mesét

Hogyan készültetek együtt Michelisz Norbival?

Mindig sms-t írt, amikor körözött, és akkor csatlakoztunk hozzá. Addig mentünk, amíg el nem fáradt a kezünk a kormány szorításában. Jó érzés volt, hogy mi is tudtunk neki segíteni, és persze ő is mutatott nekünk olyan dolgokat például vezetéstechnikában, amitől gyorsultunk.

Soha nem gondoltam volna, még akkor sem, amikor csatlakoztunk a M1RA-hoz, hogy lesz lehetőségem Norbival gyakorolni. Néha még kapkodom a fejem, hogy mi történik körülöttem.

Hasonló élmény lehetett a kínai fordulóban vívott csatád Esteban Guerrierivel, akit az utolsó körben előztél meg a győzelemért. Hogyan élted meg belülről?

Menet közben nem volt annyira különleges, hiszen én csak egy Hondát láttam magam előtt. Nem gondoltam arra, hogy ki vezeti, csak egy dolgot akartam, megelőzni. Amikor utólag visszanéztem a felvételeket, akkor esett le, hogy a túraautó-világkupa második helyezettjével csatáztam olyat, hogy teljesen kimerültem a végére. Olyan élmény volt, amit lehet, hogy egy napon elmesélek a fiaimnak, lányaimnak, ha lesznek.

Báldi Gergő és Esteban Guerrieri csatája a futamgyőzelemért a második kínai futamon 

Guerrieri egyből jelezte a futam leintése után, hogy szerinte meg kellene büntetni téged, mert meglökted előzés közben. Tudtál beszélni vele erről?

Közvetlenül a verseny végén még nekem sem volt teljesen egyértelmű, hogy a manőver belefért-e vagy sem, de amikor felvételről láttam a határozott kormánymozdulatát balra, akkor már 95 százalékig biztos voltam abban, hogy nem kapok büntetést. A szabálykönyvben le van írva, hogy fékezés közben nem szabad változtatni az íven, és ő ezt megtette. Miután megnyugodtam, írtam neki, hogy sajnálom, hogy így alakult a vége, de nem tudtam már mit tenni abban a helyzetben. Nem válaszolt, viszont kitett egy Insta-storyt, hogy nagyon élvezte és várja a következő csatát. Hát én is várom, remélem, hogy lesz még lehetőség rá!

Pályafutása 5 legjobb futama között a hungaroringi

A legnagyobb küzdelmet a német szimulátorossal, Moritz Löhnerrel folytattad a szezonban. Rögtön a hungaroringi nyitányon nagyot kellett védekezned ellene. Ugyan a pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet arattál, de szinte minden kanyarban keményen támadott.

Nagyon nehéz feladat volt, mert az ő Cuprájának gumikezelése sokkal jobb volt. Az elején ki tudtam építeni egy kis előnyt, utána viszont a végéig nagyon koncentráltan kellett védekeznem. Nem akarok nagy szavakat mondani, de szerintem a valaha volt öt legjobb futamomban benne van ez, mert hatalmas nyomás alatt voltam, egyetlen apró hiba sem fért bele, mégis sikerült valahogy nyernem.

A Moritz Löhner elleni győzelmet érő védekezés momentumai a hungaroringi szezonnyitón

Mivel a Hungaroring után Szlovákiában és Kínában is győztél, a malajziai szezonzáróra éllovasként készültél, igaz mindössze négy pont volt az előnyöd Löhnerrel szemben. Milyen esélyeket adtál magadnak?

Láttuk a versenyre való felkészülés alatt, hogy nagyon kopik a gumi. A szepangi pálya alapvetően eszi a gumikat, de a Hyundai annyira orrnehéz, hogy erre különösen érzékeny. Emiatt tartottam attól, hogy esélytelenek leszünk, és annak ellenére, hogy én vezettem a bajnokságot, a saját győzelmemnek adtam kevesebb esélyt. Próbáltuk vezetéstechnikából megoldani a problémát, de igazából a többiek tempója nem volt olyan, mint amire számítottam, így eltűnt a vélt hátrány az időmérőn.

Nem akart hülyeséget, de kellettek a csapattársak

Második lettél a kvalifikáción, aminél még fontosabb volt, hogy mögötted két M1RA Esportsos csapattársad végzett. Ennek nagy jelentősége volt akkor, amikor igyekezted megelőzni Bánki Bencét a győzelemért, de közben lendületet vesztettél, Nagy Dávid és Csuti Zoltán viszont megvédett Löhner támadásától.

Az egyik felem nagyon szerette volna megnyerni a futamot, a másik viszont inkább a bajnokság végeredményére koncentrált. Ezért sokat őrlődtem, hogy mit tegyek, mert hiába akartam nyerni, tudtam, hogy hülyeséget nem csinálhatok. A végén, amikor bementem Bánki Bence mellé, egyből éreztem, hogy ha ezt erőltetem, annak rossz vége lehet. Ezért elvettem a gázt, kicsit így is összeértünk, ő előttem maradt, de közben a nyakamra értek a hátulról érkezők. Itt Zolinak és Dávidnak óriási szerepe volt, mert mögöttem maradtak, fedeztek Löhnerrel szemben, így a német srác nem tudott megelőzni. A bajnokság szempontjából kulcsfontosságú volt, hogy előtte vagy mögötte végzek.

 Így segítették ki csapattársai a bajnoki címért küzdő Báldi Gergőt a szepangi záró fordulóban

Moritz Löhnerrel több komoly csatád volt a szezon alatt, és végig kiélezett küzdelmet vívtatok a bajnoki címért. Mit gondolsz róla?

Régóta versenyzünk egymás ellen, de korábban ritkán kerültünk szembe ennyiszer. Ahogy most megismertem, azt láttam, hogy nagyon fair pilóta, ezért is mertem leállni vele csatázni az utolsó futamon, amivel az volt a célom, hogy velem foglalkozzon, ne a felzárkózással. Tudtam, hogy nem fog kilökni, sportszerű lesz, hiszen addig is mindig az volt.

All-rounder szimulátorossá szeretne válni

Egy Tag Heuer-órát kapsz a WTCR Esports bajnoki címéért. Nézegetted már az értékét?

Egyelőre nem tudom a pontos típust és azt sem, hogy mikor vehetem át. Nem ezért akartam nyerni, de szép emlék lesz, ráadásul nincsen karórám, és már régóta szerettem volna.

Említetted, hogy a WTCR Esports előszezonja volt a prioritási listád élén. Most, hogy véget ért, mi a legfontosabb kihívás?

Folytatódik a Hungaroring E-sport Bajnokság, ami egyértelműen a legfontosabb most nekem, hiszen a kiválasztott valódi versenyzési lehetőséghez jut. Erre még nem akarok gondolni, csak az online részre fókuszálok, amit szeretnék megnyerni. Emellett folytatom az All Star Seriesben való szereplésemet rFactor2-ben, ami egy másik szoftver, viszont segít fejleszteni az abszolút vezetési készségeimet. Az a cél, hogy több platformon is sikeres all-rounderré váljak, szóval szeretnék abban a bajnokságban is odaérni az élmezőnybe.